Allra käraste syster

Har gått och funderat i flera år på minnen som jag haft, en saga om en flicka som kryper ner i ett hål vid en rosenbuske, och kommer ner till sin "syster" i en annan värld, och dom har en varsin häst, en vit med guldman , och en svart med silver man!
Och jag har inte kunnat placera vart ifrån jag har sett det här , och inte heller kommit på vad den heter!
Så jag googlade nu när jag kom och tänka på den igen , och hittade den  :D

Det är ju Astrid Lindgren som skrivit den , Allra käraste syster heter den, och jag hittade boken för totalt 96:- på bokus, PERFEKT , klickade hem den , så kan Ellie få den, och förhoppningsvis komma ihåg den lika väl som jag gör <3
 
Men nu är det en annan bok som jag läste som liten som jag inte hittar , Trodde att den hette Läggdags allesammans, eller godnatt allesammans, men hittar ingen av dom titlarna!

Den handlar om en gubbe som bor i en liten stuga , och ute är det jättekall vinter, och så knackar det på dörren och där står olika djur som fryser och vill komma in , och så knackar det på igen och tillslut har han nästan hela skogens djur där inne, och dom får sova i byrålådor och i strumpor och överallt, den är supermysig , HJÄLP någon , som vet vad den heter??
 
 


Kommentarer
Fanny - mamma till Hector och bebis i magen

Den gick jag i flera år och funderade på också. En av mina favorit filmer när jag var liten. Så mysig! Undra om man kan få tag på filmen?!

Saknar dig gumman! Längtar tills ni kommer <3

Svar: Mm verkligen :)Saknar dig med, snart kommer vi :) <3
ANNA

2012-07-28 @ 06:19:17
URL: http://Littlemissunshine.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0