19/7

Dagen idag sa ju bara svish så var klockan sju!!
Idag gick vi ner och hämtade ut mitt paket från Nelly, och underkläderna var fina och satt bra, MEN min fina topp/linne som jag klickade hem , det fanns tydligen inte kvar när dom packade min order, så jag fick inte den :( Jag som verkligen ville ha det.. suck!
 
Maten för lilla fröken Ellie går ju bättre och bättre, och idag har hon bara fått ersättning imorse vid halv 7, sen somnade hon om..
Sen när vi gick upp så åt vi frukost, och Ellie fick sin gröt, sen sov hon efter en stund , sen åt hon lunch, hemmagjord potatismos med kött som kokade i lagerblad och kryddpeppar, sen fick hon mellis, fruktpure, och när vi åt middag fick hon biffstroganoff!
Sen ska hon få välling när hon blir trött, och somnar säkert en stund och vaknar sen igen , och sen får hon ersättning när vi ska sova, runt 23 tiden brukar hon somna då!
Förut fick hon ju bara ersättning under dagarna , och nu äter hon nästan bara mat, så skönt!!
 
Ringde till vårdcentralen idag, för när jag var gravid så fick jag ju en spruta mot RH immunisering, eftersom jag hade negativ blodgrupp och Ellie hade positiv blodgrupp, och sen fick jag den efter förlossningen också , och nu ska jag ta blodprov 6-8 månader efter födsel för att se att det inte blivit någon immunisering!
Så jag får ringa imorgon igen och boka tid, och sen kontaktar dom mig om det är något knas , men annars hör jag inte av dom!
Känner mig ju som vanligt så det vore ju konstigt om det blivit någon immunisering , fast jag vet ju inte hur det känns då iofs!
Jag som hatar blodprov, men Conny får vara hemma med barnen medans jag knallar ner, det ligger ju bara precis i centrum , så 1 minut att gå! Och nu har jag lärt mig att det är i min högerarm dom ska sticka, för i vänser armen får dom alltid hålla på och trixa och sticka flera gånger för att få fram blod :/ Och då är jag typ halvdöd för länge sen , haha..kallsvettas och blir illamående och yr! Fick en kommentar av en sköterska sist när jag tog blodprov när jag fick sprutan: Och du ska föda barn! haha
JA sa jag då , men då får jag ju något fint av smärtan , nu tömmer du mig på blod bara!
 
Min lilla tokfia , man säger HEJ HEJ :D till henne, och då ser hon ut såhär!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0