Som sagt

Ja, vi har så mycket för oss så jag hinner inte blogga ;)
Nu är jag sjuk iaf.. så passar väll på!
 
Hm , nu ska vi se..
I fredags hade Ellie barnkalas :D Jag hade bakat kladdkakemuffins med dumlefluff på, och drömmar som jag bjöd på, och dom var mycket goda! :)
Först kom Mia och Agnes hit strax innan 14 tiden, och Ellie låg och sov då hon strejkade fram till 13, och somnade till slut.. alltid är det så när man har ett schema att följa :P
men hon vaknade sen när Karin och Molly kom!
Vi fikade och barnen lekte och busade och hade superkul, sen fick Ellie paket som alla skulle hjälpa till att öppna :) hihi!
Av karin och Molly fick hon en supergullig dragleksak som var en larv , som åkte fram som dom gör, superfin!
Och av Mia och Agnes fick hon den supersöta plocklådan från Pumpkin!
Hon älskade båda 2, och hon har lekt med dom mycket sen hon fick dom :) TACK!!
Vi gick in i grabbarnas rum och så fick dom leka, och tro mig, dom LEKTE verkligen haha! Shit vad dom är busiga och har kul tsm , Ellie knallade runt där inne och gick självmant från hyllan till sängen , som kanske är 8-10 steg , och så klättrade hon upp och kröp fram och tillbaka där uppe :P Agnes och Molly hakade på och gjorde hyss dom med!
 
Sen efter ett tag så kom Elin också , med Vally och precis då skulle dom andra bege sig!
Men då hade dom ju varandra att busa med, tror Ellie inspireras av Vally, som är det i gruppen som är mest aktiv och visar gärna upp sina konster! ;)
Så dom hade också superkul! Sen när Ola kom och hämtade dom så hade han med sig presenter också!
En superfin klänning med Ellies favoritdjur på , Katter! :) Och en jättefin bok med husdjur i , som man kan klappa på , så har dom päls och så , jättecool, och nu läser hon bara den boken typ :P och klappar på alla djuren och ibland får dom sig även lite mys, i form av att Ellie lägger huvudet på sidan och gosar med djuret :) tack Vally med familj!
 
Och igår så gick vi upp och åt frukost, och packade klart, sen åkte vi iväg mot Linköping där vi skulle på julfest hemma hos Fanny och Sebastian, men när vi åkt 8 mil så gav jag upp!
Jag var dunderförkyld och hade feber, och hostade som en tok , och kände att jag verkligen inte mådde bra, så vi vände och åkte hem igen :( supertrist!! Hade sett fram emot det jättelänge och saknar Fanny jättemycket! Men men , vi åker tåg dit när vi är friska och myser med dom istället!
Väl hemma igen så bäddade jag ner mig i soffan med täcke och kudde, te och alvedon , och coccilana, och kollade på prison break! Mindre kul men febern är iaf borta nu , hostar och snorar fortfarande men det är ju på bättringsvägen iaf!
Gick och la oss ganska tidigt och sov hyffsat bra, och Ellie också tack och lov..
När jag vaknade imorse så var jag supertäppt i näsan och kunde knappt andas, tack gode gud för nässpray! <3
Vi åt adventsfrukost med mannagrynsgröt och skrev ihop en lista på vad som skulle handlas!
Conny jobbar hela veckan så idag var liksom nu eller aldrig att komma iväg och storhandla.. mindre kul när man är risig.. men men , Alvedon och det funkade bra!
Vi åt lunch och Ellie sov i pappas famn i soffan medans jag klädde granen, mysigt är det nu i vardagsrummet!
När hon vaknade så åkte vi iväg och blev 3500:- fattigare, men massa mat hemma!
Efter kände jag mig lite halvdöd, men nu börjar jag må bättre!
Nu blir det ett avsnitt vampire diariesi soffan framför skenet av julgranen! Som Ellie älskar för övrigt!!
Vi gick fram till den och sa titta julgranen Ellie!! Då sa hon med ett stort leende: Dääääääää!! :D
Och sen sa vi att den var ajaj!
Då pekar hon på den och viftar med fingret och säger aiiaii! <3
Älskade unge!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0