Ultraljud

För ca 3 månader sen så satte jag in en hormonspiral i hopp om att slippa få mens , och slippa tänka på p-piller..
Och då sa dom att man kunde blöda i några veckor eftersom kroppen ska vänja sig vid hormonerna i spiralen , och nu har jag blödit i 3 månader lite drygt, och det börjar bli riktigt tröttsamt , jag ville ju slippa blödningar!!
 
Så nu ringde jag till min barnmorska, som är så himla gullig, Annette heter hon på Farsta MVC, välj henne om ni ska gå dit ;)
Men iaf, jag pratade med henne nu och hon tyckte att jag skulle komma och göra ett ultraljud och kolla så att spiralen sitter på rätt plats så jag inte blöder för att den sitter fel , annars kan man ju blöda i upp till 9 månader tydligen , lite småblödningar..sjukt irriterande isåfall!
 
Så jag hoppas ju lite att den sitter fel , så sätter dom den rätt och så slutar jag blöda , men det tror jag inte, men hoppas kan man ju göra!
 
Vad konstigt det kommer kännas att göra ultraljud igen , när det inte ligger en bebis där inne , haha!
Sist jag gjorde det satt Conny på min vänstra sida och höll mig i handen , och vi kollade upp på skärmen och där såg vi våran underbara lilla bebis , som vinkade till oss med sin hand , en riktig Silviavinkning, och båda 2 blev superglada när hon vinkade, haha! Sen sa hon "Här har vi en liten tjej", och jag sa " Va!?, Är du säker" haha!
 
Och nu kommer det bara vara en tom livmoder på skärmen , och inga hjärtslag!  Skum känsla!
Ja, så på onsdag ska vi på Ultraljud då , och Annette ville så gärna träffa Ellie , 3e gången blir det då efter förlossningen!
Först var när hon var 5 veckor , och vi var på återbesök , andra gången var när spiralen skulle in , och nu när vi ska göra ultraljudet!
 
Ellie i magen , v17+3 Huddinge sjukhus! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0