Feber på besök

Godmorgon!
När Ellie vaknade imorse vid 6 så la jag henne mellan oss och så fick hon en flaska och somnade om, och så tyckte jag att hon var lite varm..
Så när hon vaknade igen vid 9 var hon suuuupervarm , så tog jag tempen på henne och hon hade 39,7 och efter en stund sjönk den till 39,5.. så hon fick en alvedon och ville inte ha någon frukost, fick i sig lite vatten och lite fruktpure bara, men nu röjjer hon på som vanligt igen , tack alvedon säger jag bara!
Små barn får tydligen ganska hög feber och det är ingen fara( ringde min mamma , aka personliga sjukvårdsrådgivingen, hon är ju utb. sköterska)
Så sålänge hon inte verkar ha ont någonstans eller allmäntillståndet förändras så är det ingen fara! :)
 
Skulle gått promenad idag med mammorna men skippar det så är vi hemma och kurerar Ellie istället!
 
Nu blir det DHW, och sen får vi se vad vi hittar på!
Måste åka och hämta ut nya linser också , hm.. kanske hinner sen!
 
Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0