Djurgården

Åh vilken underbar dag vi har haft idag!
Vi tog pendeln in till centralen , och där bytte vi till spårvagn och åkte ut till djurgården , och gick av vid vasamuseet!
Vi började med att gå in i minneslunden där och hälsa på min mormor , Så Ellie fick "träffa" sin gammelmormor till slut!
Efter de tog vi en promenad bort till Rosendals trädgård, och Ellie somnade precis när vi kom fram , så dom andra barnen fick lite mat och sen gick vi ner till äppellunden och satte oss på filtar så barnen fick leka lite , då vaknade Ellie och Alla barnen lekte fint! Eller typ :P haha
 
Vi gick i skyttetrafik och köpte lunch , Elin köpte åt mig då det var så köigt!
Så vi satte oss och käkade lunch vid ett av borden , sen fick barnen sova en stund , och alla somnade så vi mammor låg och latade oss på filtarna och hade utsikt upp mot skyn och äppelgrenarna, mysigt!
 
Vi hade jättefint väder fram tills 15 typ , då började regnmolnen komma ikapp oss, och sen började det regna som tusan , så vi gasade på bort mot spårvagnen , och han med den andra för första var full , och sen pendeltåget hemåt trångsund igen!
 
Jag gick in och handlade lite till middagen idag , köpte med mig färskbakat levain bröd från rosendals trädgård, surdegsbröd , så jäkla gott!! Och på ica köpte jag tomatsoppa som vi åt till!
Handlade lite tills lunch imorgon då min äldsta lillebror kommer på lunch :)
 
Nu håller lilla tösen på och krånglar vid läggningen här , hon är SÅ trött men vägrar sova , ska lösa av conny nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0