Babysim

Imorse var det fullt ös här hemma , 5 pers skulle bli klara för avfärd hemifrån 8.30!
Väckte Ellie vid kvart i 8, och då hade jag klätt på mig och slängt på lite mascara..
Vi slängde i oss frukost, blev 1 macka med mjukost för min del , Ellie fick sin gröt, och sen var vi ute i bilen 8.30! ;)
 
Vi åkte till barnens farmor och farfar och lämnade av grabbarna , och vi åkte vidare till Älvsjö och vattenhuset för BABYSIM :D
 
Mötte Mia och Stefan med sin Agnes i entren , och sen bytte vi om, lite meckigt med bebis och sig själv, men det gick ju , dom hade matstolar där inne som hon kunde sitta i så länge medans jag bytte om!
Vi gick in i duschen och skulle duscha av oss innan , det gillade hon inte och skrek, men sen fick hon handduken på sig och då blev det bra igen!
Knallade ut till poolen och så hade vi samling, då sa han att man inte behöver duscha av bebisarna innan , GREAT! haha
Sen var det upprop , och sen ner i poolen!
Gud vad skönt det var  , varmt och skönt.. sen kände man sig så viktlös också , jag har ju inte badat på typ 1 år, bara hemma i badkaret, men inte i sjö/hav/pool , så det var mycket skönt!
Ellie klamrade sig fast på mig och efter 2 sekunder började hon veva med armar och ben , haha!
Big hit för damen om man säger så, hon älskade det, så himla roligt , var lite rädd att hon inte skulle gilla det alls, men det vart mer än godkänt! Tummen upp!
 
Gjorde olika övningar och sånger, och vande dom vid vattnet.. längtar tills på söndag, så man får bada igen :D
 
När vi var klara där så gjorde vi oss klara och åkte hemåt, Ellie fick en flaska och slocknade som en stock i bilen , och när vi var hemma så lyfte jag över henne i sängen och hon fortsatte sova i 1 timme :P
Jag passade på att duscha ordentligt(lite svårt med en bebis i badhuset) och äta lunch..
Sen ringde min mamma och hon kom hit sen på en fika och Ellie gos , mysigt!
 
Vi käkade middag , biffstroganoff med ris , så jävla gott, lägger ut receptet sen!
Gjorde barnmat till Ellie , rostbiff med sötpotatis, potatis , ärtor och lök, 4 portioner blev det..ekonomiskt!
Nu sover Ellie för natten , och  imorgon har vi inga planer!
Säg till om någon vill umgås med oss :D
Någon??
 
Puss!
 
Min utsikt från sängen,dagens skitväder, Disneys Förtrollad med Mcdreamy(från greys anatomy) och en sovande bebis under filten <3


Kommentarer
Emma -Mamma till Philip & Bebis i magen

Gissa, fick ni sjunga "...du e så fin och jag tycker om dig..." :)
Jätte gullig låt.
Philip och jag gick ju när han var 3 månader tills han var 6 månader, de tyckte han var toppen oxå. Och fortfarande blir han glad när man sjunger den sången hemma i badkaret;) hihi

Svar: Nej :D har aldrig hört den! Kanske kommer senare :)Vi sjöng, blinka lilla stjärna , hjulen på bussen bla!
Ja det är ju så kul att bada, gullungar! hihi
ANNA

2012-08-26 @ 21:34:13
URL: http://starshineonyou.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0