Föräldrautbildning!

Nu är jag och Conny färdig utbildade som mamma och pappa!
Haha nej men skämt åsido, igår och idag så var vi iväg på en utbildning , eller möte kanske man ska säga på mödravårdcentralen i Farsta c, och igår så pratade vi mycket om förlossning och smärtlindring under förlossningen och allt som har med det att göra..och idag pratade vi om tiden efter förlossningen uppe på BB, vad som händer när bebisen kommit ut och vad man gör och så.. och så mycket om amning!
Känns jättebra och jag har ju inte känt att förlossningen är något som skrämmer mig eller oroar mig på något vis , och nu känner jag mig ännu säkrare..
Barnmorskan som höll i det har jobbat på SÖS förlossningen och även på BB så hon vet ju vad hon pratar om och det märktes verkligen!

Sen är det ju svårt att veta hur vi vill ha det när det är dags men, jag känner att vi tar det som det kommer.. jag vet ju inte hur det kommer kännas eller så, så smärtlindring tar jag när jag väll är där, vad jag vill ha, om jag vill ha och så..

Spännande, nu börjar det verkligen dra ihop sig, och inom 3 månader så är jag MAMMA, och jag har MITT BARN att ta hand om.. underbart! <3

Idag efter utbildingen så åkte jag över till min farbror och hans tjej anette och min kusin Melker och fikade lite och fick låna lite bebiskläder som tjejer också kan ha, och ett babygym med pingu! Tack snälla! :)
Melker var som en liten vild apa och kröp runt på golvet och levde rövare, snuttunge!!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, börjar jobba 7 imorgon , hua!
Ha en mysig kväll så hörs vi senare! Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0