Gravid vecka 33(32+0)

Nu börjar sammandragningarna/förvärkar göra ont, speciellt om jag rör på mig samtidigt , hon ligger med huvudet neråt och trycker på , och då sticker det till ordentligt.. Sparkarna övergår mer och mer i rullningar, och man ser hela tiden en rumpa eller en fot sticka ut på sidorna av magen , gulligt! När det väl är sparkar så är det på revbenen , inte så jäkla skönt kan jag säga! Nu jobbar jag bara i två veckor till , sen får jag vara hemma och vila upp mig innan det är dags , då ska jag passa på att göra sånt som ska fixas klart innan hon tittar ut! Tvätta alla kläderna , fixa sängen och tillbehör , badrummet ska fixas med skötbädd och diverse tillbehör där med! Blir en sväng till IKEA efter löning!

Mamma

Är detta ditt första barn, så kanske barnet nu lägger sig tillrätta med huvudet nedåt inför förlossningen. För omföderskor kan det ibland dröja ytterligare några veckor. När barnet väl lagt sig tillrätta så brukar det bli lättare att andas och har du haft magbesvär bör även det lätta nu. Däremot ökar trycket nedåt och symtom som stickande känslor i bäckenet kan uppträda.

Barnet

Ditt barn är ungefär 30 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,2 kg. Huden börjar ändra färg från röd till rosa och kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Nu ökar inte mängden fostervatten längre utan ligger kvar på den här nivån fram till födseln. Den här veckan växer hjärnan mycket snabbt och barnets huvud ökar ca 9,5mm. Rörelserna i magen känns nu mer som rullningar än sparkar då det inte finns så mycket svängrum längre. Äntligen slipper du de där hårda träffarna mot revbenen.



Kommentarer
Louise - Tvillingar i magen

Hej :)

vad kul att du hittade min blogg!

Tack så mycket, ska bli väldigt roligt o spännande med när dom väl tittar ut :) Vilket borde vara snart tycker jag minsann :P



Vilken fin mage du har =) Inte lång tid kvar för dig heller... Spännande!!

2011-11-08 @ 22:06:03
URL: http://louiserautio.webblogg.se/
Trees

Åh vad spännande. Är så exalterad över hur dessa förvärkar känns.. :P jag är 12 veckor efter dig.. vi väntar också en flicka =)

Har ni bestämt något namn ännu?

2011-11-11 @ 19:28:01
URL: http://mangofisk.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0