Födelsedagsfirande!

Igår fyllde jag 22 år , börjar bli gammal nu!
Vi åkte hem till min pappa som bjöd på god mat, vi fick italienska pannbiffar med potatis och världens godaste hemgjorda kantarellsås och till det ungsrostade tomater i örter och vitlök, sjukt gott och matlåda fick jag med mig också till jobbet idag! Tack pappa!
Till efterrätt så fick vi blåbärspaj och mina nybakta kanelbullar som fick Mvg av farmor, toppen!
Fick ett jättefint halsband av farmor och min faster och pappa och lena hade köpt en stor hink med svenska kräftor, haha! Jag har aldrig ätit det så det ska bli gott här om någon dag , kanske fredagsmys?

Idag var första jobbdagen efter 4 veckors ledigt, och jag märkte nu när jag jobbade att jag har nog lite foglossning för tusan vad int det gjorde när jag hade suttit i kassan och reste på mig , och samma på kvällen när jag skulle tömma kassorna , så gjorde de Jäkligt ont, så jag ska prata med min barnmorska på onsdag när jag ska dit!

Jag vet inte om jag skrivit det innan men jag är blodgrupp negativ och bebisen är positiv så jag måste få en spruta i v.29/30 och en till direkt efter förlossningen för att förhindra Rh immunisering..

"Om du är Rh-negativ och bär på ett Rh-positivt foster kan du börja bilda antikroppar mot fostrets blodgrupp om blod går över från fostret till dig. Ofta tar varken barnet eller du skada om det är din första graviditet."

Och då måste hon ta massa blodprover på mig , och jag hatar blodprover.. när vi var där på inskrivningen så svettades jag jättemycket och blev blek och yr och mådde illa... haha.. får se hur det går på onsdag!

Idag fick jag sms från posten också om att våran vagn har kommit :D

 

Nu ska jag krypa ner i sängen hos min fina man och gosa med lilltjejen när hon sparkar <3

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Every great love starts with a great story♥

Livet med kärleken, Anna - Ellie´s mamma

RSS 2.0